Galaxy SelfCare

Galaxy Selfcare: korte uitleg

Deze pagina geeft een korte uitleg van de functies, voor uitgebreidere uitleg verwijs ik u graag door naar support@mobilegalaxy.be

De SelfCare op www.galaxyselfcare.be pagina is een uitgebreide website bedoeld om klanten die héél veel sim cards hebben te ondersteunen. Ik geef de belangrijkste en volgens mij de enige functies mee die u daar nodig kan hebben.

  • Er zijn drie belangrijke functies in de Selfcare:
    • Huidig Verbruik: Om het huidige verbuik per sim cards te weten.
    • Mijn Facturen: Om je maandelijkse facturen te bekijken. Deze worden ook per mail verstuurd.
    • Mijn Producten: Daar moet je ekel zijn als je meerdere simcards hebt en deze een naam wilt geven om een beter overzicht te hebben op je factuur.

Mijn Producten

Als je op de link “Mijn Producten ” klikt krijg je een zoekpagina te zien. Als je in de zoekbalk een spatie zet en dan op “Zoek” klikt, krijg je een overzicht van al je Sim Cards.
Hier staat ook steeds een MSISDN nummer bij. Daar kan u niet naar bellen. Wel kan u op de Sim Cards sms’en ontvangen voor eventuele activatie van programma’s
(What’s App) of Roaming SMS’en.
Soms, zoals in het geval hieronder ziet u dat alle lijnen dubbel staan, dat is een bug in de website, u zal niet dubbel gefactureerd worden of dubbel zoveel volume aangerekend krijgen.

Als u dan een bepaalde aansluiting aanklikt krijgt u de details van die aansluiting te zien. Bij “Wijzig gegevens ” kan u deze aansluiting bij naam en voornaam dan een specifieke benaming geven voor een handiger overzicht op de factuur.

Vergeet niet deze wijzigingen op te slaan alvorens deze pagina te verlaten.

Mijn facturen

Hier krijg je een handig overzicht van al je facturen die je in PDF of excel kan downloaden. (De bedragen zijn op deze afbeelding verwijderd.)
Ook krijgt u steeds deze facturen per mail opgestuurd.

Huidig Verbruik

Persoonlijk vind ik dit handiger om in de IOS of Android app te bekijken. Hier krijg je per aansluiting de data sessies te zien van een aansluiting maar geen overzicht. Het verbruiksoverzicht is ook niet realtime. Daar zit een paar uur vertraging op.
Ook de kosten die hier in rekening gebracht worden zijn niet representatief. De eigenlijk toepassing van het tariefplan wordt pas op het einde van de maand bereken.
IOS & Android app zijn te vinden onder “Mijn Galaxy” in de respectievelijke stores.